18 sty Brak komentarzy admin Dragon

Czasem w przypadku dolegliwości stawów, zanim sięgniemy po leki przeciwbólowe, chcemy poznać możliwości, jakie oferowane są nam przez naturę. Na wiele przypadłości znajdą się domowe sposoby stosowane niegdyś przez nasze mamy i babcie. Warto jednak pamiętać, że nie należy lekceważyć długo utrzymującego się bólu i dyskomfortu w okolicach stawów. Jeśli problemy z kończynami się utrzymują, a maści czy okłady nie pomagają, należy skontaktować się ze specjalistą.

Domowe sposoby na ból stawów

Istnieje kilka domowych sposobów przynoszących ulgę podczas dyskomfortu spowodowanego bólem stawów. Każdy należy dopasować do własnych potrzeb i pamiętać, żeby stosować je z umiarem.

Gorące i zimne okłady różnią się od siebie zastosowaniem. Mroźne znajdą swoje zastosowanie przy stłuczeniach i urazach. W kilka chwil uśmierzą ból i pojawiający się stan zapalny. Ciepłe zaś, nie pomogą przy stanie zapalnym – idealnie sprawdzą się w sytuacjach sztywnienia stawów spowodowanych zdiagnozowanymi schorzeniami. Ciepło rozszerza naczynia krwionośne, poprawiając krążenie.

Kąpiele zdrowotne z dodatkiem soli i ziół mogą wspomóc uśmierzanie bólu spowodowanego schorzeniami. Woda, do której będziemy wchodzić, powinna mieć od 36 do 37 stopni Celsjusza. Wiele sklepów z medycyną naturalną posiada w swoim asortymencie wysokiej jakości sole lecznicze. Odpowiednią ilość należy wsypać do wanny i po zanurzeniu się w aromatycznym płynie, zacząć wcierać roztwór w bolące miejsca. Najczęściej stosuje się sól jodowo-bromową.

Ból stawów może być spowodowany niedoborem niektórych witamin. Rozglądając się za witaminami na stawy, można zauważyć, że wiele z nich ma w sobie chondroitynę. Jej dodatek niweluje uczucie sztywności stawów i działa przeciwbólowo, a można ją spotkać w towarzystwie witamin C, D i K.

Tabletki na stawy

Tabletki na stawy najczęściej mają w sobie dodatek kolagenu, glukozaminy i chondroityny. Niektóre mogą mieć też działanie skierowane na walkę z bólem i zawierać niesteroidowe leki przeciwzapalne takie jak ibuprofen.

Maści i żele na ból stawów

Maści i żele na ból stawów mogą zachowywać się bardzo podobnie do okładów. Różnicą jest fakt, że w preparatach do smarowania najczęściej znajdują się substancje przeciwbólowe lub przeciwzapalne. Działają miejscowo i szybko przynoszą ulgę. Najczęściej są z dodatkiem mentolu i kamfory.

Plastry i okłady na bolące stawy

Plastry idealnie się sprawdzą, jeśli ból utrzymuje się przez dłuższy czas. Przez długi czas chłodzą lub ogrzewają bolące miejsce, przynosząc ulgę przez kilka godzin. Wiele z nich ma w sobie dodatek leku przeciwbólowego działającego miejscowo.

Zabiegi fizjoterapeutyczne

Długotrwałe bóle związane ze schorzeniami mogą być też konsultowane z fizjoterapeutami. Ważne jest to, aby wcześniej dowiedzieć się, co jest przyczyną bólu. Zabiegi wykonywane w gabinetach fizjoterapeutycznych często dają efekty dopiero po kilku spotkaniach, jednak z pewnością warto skontaktować się ze specjalistą w tej dziedzinie – to on najlepiej doradzi jak w zaciszu własnego domu poradzić sobie z dyskomfortem.